Stimate Client,
Conform articolelor 12, 13 si 14 din Regulamentul general privind protectia datelor persoanle (denumit in continuare Regulament), RALFI IFN SA, în calitate de Operator de date, vă furnizează următoarele informații.
Operatorul datelor dvs. cu caracter personal este RALFI IFN S.A. cu sediul in Bucureşti Sectorul 2, Şos.
Fabrica de Glucoza nr. 5, complexul comercial Novo Park 3, cladirea F, Etaj 4, cu numar de ordine in Registrul Comertului J40/10461/2009 cod de inregistrare fiscala 9530574, inregistrata in Registrul General al Institutiilor Financiare Nebancare la Banca Nationala sub nr. RG-PJR-41-110055/15.12.2009, in Registrul Special al Institutiilor Financiare Nebancare la Banca Nationala sub nr. RS-PJR-41-110010/15.12.2009 care functioneaza sub marca Garanti BBVA Credite de Consum
(denumita in continuare „Ralfi”).
Datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor sunt:
Pentru furnizarea anumitor servicii apelam la terti cu care am construit relatii de durata si care prelucreaza datele dvs. personale in calitate de Operatori independenti sau de Imputerniciti cu protectia datelor personale, care desfasoara in principal activitati de natura tehnica sau organizativa.
Natura datelor personale pe care le prelucram: numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul,
numărul de telefon fix și mobil, adresa de e-mail, datele de venit, informatii referitoare la contractul dumneavoastra de munca, informatii referitoare la eventuale alte datorii pe care le aveti fata de alte institutii financiare/banci, cheltuielile de subzistenta, informatii referitoare la eventuale inadvertente constatate in documentele/declaratiile pe care dvs. le-ati prezentat catre Ralfi, cetatenia, situatia familiala, obisnuintele/preferintele/comportamentul de plata/economisire/indatorare, date colectate din supravegherea video a spatiilor Ralfi reprezentand zone de acces, atat din exterior, cat si din interior. La momentul depunerii cererii de credit la unul dintre sediile RALFI sau ale brokerilor cu care colaboram, va vom solicita și copia unui document de identitate, pentru a demonstra că v-am legitimat in scopul luptei impotriva spalarii banilor si a finantarii terorismului, in scopuri fiscale si in alte scopuri prevazute de lege.
De asemenea, RALFI colecteaza datele cu caracter personal pe care dvs. le comunicati cu privire la nevoia dvs. de asigurare sau nu, prin utilizarea in acest sens a Formularului de analiza a cerintelor si necesitatilor clientilor (DNT); respectiv in baza consimtamantului dumneavoastra in cazul unui produs auxiliar de asigurare intermediat de catre RALFI si cu care ati fost de acord, Ralfi prelucreaza pentru aceasta si date privind starea dvs. de sanatate.
Sursa datelor dvs. personale: colectam datele dvs. personale direct la sediile noastre si la punctele de lucru de pe teritoriu, la sediile brokerilor cu care colaboram precum si in afara sediilor noastre si ale brokerilor cu care colaboram, cu ocazia intalnirilor cu clientii organizate de agentii nostri de vanzari, de brokerii cu care lucram si de colaboratorii acestora sau on-line prin completarea cererii de credit pe site-ul nostru de Internet, la momentul transmiterii cererii de creditare sau prin telefon cu ocazia convorbirilor efectuate cu operatorii nostri in legatura cu cererea de credit sau în cazul în care obtinem datele dvs. de la alte companii pentru a va trimite oferte directe de produse sau servicii (la momentul actual obtinem datele dvs. de la compania SALES ENGINE ONLINE EASTERN EUROPE S.R.L. cu server-ul in Portugalia).
În orice caz, toate aceste date personale sunt prelucrate cu respectarea Regulamentului menționat și a obligațiilor de confidențialitate pe care s-a bazat dintotdeauna activitatea noastra.
Datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate în cadrul activității zilnice a RALFI, pentru următoarelor scopuri:
Transmiterea datelor primite de la dvs. catre autoritatile si în scopurile indicate la litera a) a punctului 3 este
obligatorie iar pentru prelucrarea aferentă nu este nevoie de acordul dvs.
Furnizarea datelor dvs. personale în scopurile indicate la litera b. a punctului 3 nu este obligatorie dar un eventual refuz de furnizare a datelor personale in acest scop ne pune în imposibilitatea de a va oferi creditul solicitat.
Prelucrarea datelor pe care ni le-ati furnizat in scopul obtinerii creditului, respectiv a datelor de sanatate pentru produsul de asigurare complementar intermediat de Ralfi si a asigurarii se va face numai pe baza consimtamantului dvs. în scopurile comerciale indicate la punctul 3 litera c., respectiv f., ceea ce inseamna ca puteti sa va dati sau nu consimtamantul iar un eventual refuz nu prejudiciază în niciun fel incheierea si executarea contractului de credit.
Profilare si proces decizional automatizat
Pentru atingerea scopurilor indicate mai sus, prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal se va face prin
instrumente manuale, informatice și electronice cu o logică strâns legată de aceste finalitati.
In mod specific, evaluarea eligibilitatii persoanei vizate pentru acordarea creditului se va efectua intr-o prima faza in mod automatizat, inclusiv pe baza crearii de profiluri (credit scoring); profilurile utilizate vor fi atat cele create de departamentul nostru intern de analiza cat si cele create de terti (Biroul de Credit SA, Centrala Riscului de Credit, ANAF si alti terti). Procedura de profilare se bazeaza pe urmatoarele categorii de date: datele furnizate de dvs. la momentul completarii cererii de credit; date referitoare la comportamentul dvs. in legatura cu alte credite acordate de banci sau societati financiare (inclusiv in legatura cu comportamentul de plata a unui produs achizitionat în sistem leasing), date legate de fraude si inadvertente in documentele prezentate. Procesul decizional automatizat consta in acordarea unui punctaj pentru fiecare solicitant de credit, care indica probabilitatea de rambursare sau nerambursare a creditului. Acest punctaj se acorda pe criterii care tin atat de caracteristicile socio-demografice ale solicitantului, cat și de comportamentul de plata al acestuia, avand ca finalitate separarea solicitantilor cu potential ridicat de a fi buni platnici de cei cu comportament nepotrivit de plată.
Datele introduse in sistem pot duce la emiterea unei decizii negative intr-o prima faza, de respingere a solicitarii de credit. In acest caz, va vom comunica rezultatul solicitarii, iar dvs. veti avea posibilitatea sa fiti informat despre motivele care au dus la luarea acestei decizii, sa va exprimati punctul de vedere si sa o contestati (potrivit dreptului dvs. astfel cum este mentionat la punctul 9 din prezenta), oferindu-ne argumente suplimentare pentru acordarea creditului, discutand direct cu operatorul pe care vi-l vom indica la momentul comunicarii eventualei respingeri a cererii (de ex. daca informatiile pe care ne-am bazat decizia nu sunt corecte, complete si actualizate). Aceasta procedura ne ajuta sa luam decizii corecte si prudente in legatura cu acordarea creditelor. Metodele de scorare utilizate sunt testate in mod regulat pentru a asigura ca acestea raman corecte, eficace si impartiale.
Daca la finalul primei faze decizionale rezultatul este pozitiv, Ralfi va continua analiza privind posibilitatea acordarii creditului, prin intermediul operatorilor nostri de la departamentul analiza.
De asemenea, datele colectate sunt utilizate pentru crearea unui profil de risc de spalare de bani al clientului, in conformitate cu legea impotriva spalarii banilor si a prevenirii actelor de terorism (Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spăl ării banil or si fi nanţăr ii teroris mului , precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative).
In orice caz, instrumentele de prelucrare utilizate garanteaza securitatea și confidențialitatea acestor date.
a) Prelucrarile de date personale in scopurile comerciale indicate la punctul 3 litera c) vor putea fi efectuate direct de RALFI sau de către societăți terțe care au incheiat cu RALFI un contract de prestari servicii in acest sens, dupa cum urmeaza: societatea SALES ENGINE ONLINE EASTERN EUROPE S.R.L., specializata in acest domeniu (sau alte companii care vor putea fi contractate in viitor de Ralfi in acest scop) si care colecteaza datele personale ale potentialilor clienti prin formulare de colectare de date on-line/Internet; in urma obtinerii consimtamantului respectivilor clienti potentiali, societatea mai sus indicata va transmite datele de contact ale acestora catre RALFI, care va contacta potentialii clienti in mod direct prin departamentul intern de vanzari prin telefon („telesales”), in scopul promovarii de produse și servicii oferite de RALFI.
b) Prelucrarea de date cu caracter personal prin utilizarea Formularului de analiza a cerintelor si necesitatilor clientilor (DNT) specific activitatii auxiliare de distributie de produse de asigurare si in limitele autorizatiilor detinute de RALFI, produse complementare celor financiare.
A. Fara a fi necesar consimtamantul dvs. Ralfi poate comunica datele dvs. personale strict in scopurile indicate mai jos, catre urmatoarele categorii de persoane/entitati:
B. Pe baza consimtamantului dvs., care poate fi retras in orice moment fara a fi necesare modalitati specifice,Ralfi va putea comunica datele dvs. cu caracter personal anumitor societăți comerciale, situate în Romania, inclusiv unor companii din cadrul Grupului Garanti BBVA, aparținând următoarelor categorii:
Persoanele (fizice sau juridice) care aparțin categoriilor de mai sus acționează în calitate de Operatori independenți pentru prelucrarea datelor cu caracter personal sau în calitate de Persoane Imputernicite de Ralfi conform Regulamentului, in functie de caz.
C. Pe plan intern, Ralfi poate comunica datele dvs. persoanelor fizice indicate la punctul 1 (Responsabil cu protectia datelor) precum si urmatoarelor categorii de persoane fizice care au necesitatea de a prelucra date cu carater personal pentru desfășurarea sarcinilor de serviciu încredințate (denumite persoane autorizate):
Lista eventualelor litigii care va privesc (care contine urmatoarele date personale: nume, prenume precum si
instanta competenta, stadiul procesului) va fi comunicata catre Garanti Bank S.A., cu sediul in Romania si, in
urma centralizarii datelor, Garanti Bank o va transmite catre Turkyie Garanti Bankasi A.Ş., cu sediul in Turcia, in scopuri administrative interne (in scopul si interesul legitim al realizarii supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situatiei financiare a entitatilor din grup, identificarea riscurilor aferente activitatii grupului, etc.), cu garantii adecvate prevazute de lege in vederea protejarii datelor personale.
Datele dvs. personale pot fi transmise si catre actionarii nostri GARANTI HOLDING BV si G N ETHERLANDS B.V., ambii cu sediul in Olanda, BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA SA cu sediul in Spania, in scopurile indicate mai sus la punctele 6A (ii) si 6A (iii).
Ralfi va stoca datele dvs. personale ( inclusiv pe cele obtinute din inregistrarile convorbirilor telefonice cu dvs.
pentru care v-ati dat acordul) pe intreaga durata a contractului de credit dar si dupa incetarea acestuia, pentru o perioada de maxim 10 ani, avand in vedere prevederile legislatiei impotriva spalarii banilor si legea contabilitatii.
Pentru scopuri statistice si pentru scopul arhivarii datelor conform Legii arhivelor nationale, datele pot fi stocate pentru perioade ce pot depasi 10 ani de la incetarea contractului dvs. de credit, conform legii aplicabile in functie de cazul specific.
Datele dvs. personale vor fi conservate in arhive pe suport de hartie la sediul central al Ralfi si la sediul punctelor de lucru de pe teritoriul Romaniei unde au fost semnate contractele de credit si/sau in arhive informatice interne si nu vor fi divulgate publicului dar vor putea fi comunicate Autoritatilor de supraveghere si control precum si celorlalte entitati indicate mai sus la punctul 6.
Aveti urmatoarele drepturi cu privire la datele personale prelucrate de Ralfi:
Vor fi situatii in care Ralfi nu va putea da curs solicitarii de stergere a datelor, in conformitate cu prevederile art. 17 din Regulament.
In orice caz, aveti dreptul de a va opune in orice moment prelucrarii datelor dvs. personale in scopuri de promovare a produselor Ralfi.
Plangeri in legatura cu prelucrarea datelor personale
Ralfi are obligatia de a va furniza informatii privind actiunile intreprinse ca urmare a exercitarii drepturilor indicate mai sus, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in cel mult o luna de la primirea cererii. In cazul in care este vorba de cereri complexe sau foarte numeroase, acest termen se poate prelungi cu doua luni (art. 12 (3) din Regulament). In acest caz, avem oricum obligatia de a va informa cu privire la o astfel de prelungire, in termen de o luna de la primirea cererii, prezentand si motivele intarzierii.
In cazul in care Ralfi va comunica decizia de a nu lua masuri in legatura cu cererea dvs. sau daca raspunsul primit de la Ralfi nu este satisfacator, aveti dreptul de a depune o plangere: